Niko

Hei,

Haluaisin herättää keskustelua liittyen tuohon peruuntuneeseen Mössenholmin retkeen ja yleisesti tiedottamiseen.

Olisi mukava näin ohjaajan ominaisuudessa saada vähän lisää tiedottamista, mikäli reissu päätetään peruuttaa. Ehdin kuitenkin itse muuttaa omia menojani, jotta pääsisin tuonne mukaan ja olin vartavasten kiinnostunut juuri tuosta pidemmästä retkestä. Peruuttaminen tuli nyt vähän yllättäen tietoon vain Facebookin ryhmän kautta. Oliko sinne retkelle ilmottautunut kuinka moni? Selvästi kiinnostuneita kuitenkin oli, kun Facebookin perusteella sinne oli lähdössä jo joku porukka.

Risto

Nico & co,
HKK:n viralliset ilmoittautumiset tapahtuvat sähköpostilla, ei Nimenhuudossa tai mesessä tms. WhatsAPP -ryhmä on melojien ryhmä, mutta ei seuran virallisen toiminnan juttu. Seuran "tuotantona" tuo melonta on valitettavasti peruuntunut (1.) osanottajien vähäisyyden vuoksi ja (2.) sellaisen vetäjän puutteessa, joka olisi ollut reissulle valittu kokenut ohjaaja. Sinä Nico olisit varmaan ollut hyvä toinen vetäjä reissulle. Vaikka sääennuste on huomiseksi hyvä, osa reitistä kulkee isojen alusten ja laineiden alueella. Kun jätetään huomioimatta muutama hieman enemmän lajiamme harrastanut henkilö, niin haasteena olisi ollut pari - kolme ainakin minulle vierasta uutta jäsentä.

Marjo järjestää huomenna tuon reissun, mutta sillä ei ole seuran järjestämän tapahtuman statusta, seuran hyväksymää turvallisuussuunnitelmaa tai seuran nimeämää vetäjää. "Seuran jäsenet saavat meloa yksityisesti vaikkapa Tallinnaan".

Nimenhuudossa ilmoittautuminen tarkoittaa ilmoittautumista ohjaajaksi/apuohjaajaksi/luotsiksi, mutta se ei tarkoita ilmoittautumista jonkun tapahtuman osallistujaksi. Facessa oli ohjeistus ilmoittautumisesta.